.

Sejltur til Livø med Morsø- Glyngøre Marineforening.

Så er sommerferien slut, hverdager er godt i gang og vi kan stadig glæde os over den solrige og hyggelige sommerudflugt til Livø den.5 august I alt 44 personer var ombord på MS Bertra-K,med Morsø formanden som kaptajn. Om bord sørgede kaptajnens hustru for kaffe, rundstykker og en dram. Snakken gik godt, og Livø kromandens meny med dertil hørende mange kommentarer var en stor og posiktiv overrraskelse. (maverne knurrede dog under de mange gastronomiske informationerog "røverhistorier")

.

Lørdag den 27-5 kl 13,00 fejrede vi stiftelsesdagen for Glyngøre Marineforenings 20 års dag.

der var 42 personer med til festen med den store ta`selv buffet og ostebord.

Det blev en festlig og hyggelig eftermiddag i Marinestue

Sejlturen lørdag den 20-5-2017

Turen startede i Glyngøre med MHV 902 MANØ med den 10 mands besætning kl. 11,00. Vi sejlede syn om Fur og hjem mellem Fur og Livø, hvor vi nød en frokost om bord sammen med besætningen. Der blev fortalt om skibet med rundvisning. Vi var i havn kl. ca. 14,00

.

Fem personer var med til Sendemandsmøde i Åalborg fra den 12-5 til den 14-5 2017. Kammeratskabs aften fredag i Marinestuen. Lørdag startede med mars igennem Aalborg by, vi ente på Hotel Hvide Hus hvor der blev afholt Sendemandsmøde.Gallaaften blev holdt på Hotel Hvide Hus.

.

Onsdag den 19-4 var vi til foredrags aften i Morsø Marineforening hvor vi stillede med 9 personer.

Foredrag af Michael Timmers som er bosiddende på Morø

Omtale af følgende emner:
- Karriereforløb i grove træk (30 år i Søværnet)
-Udsendelser såvel til søs som i land.
-Livvagt for Udenrigsministeriet i Irak/Basra
-Livvagt for General Bartels. Chairman for militærkomiteen i NATO.
-Maritime Force protektion i Søværnet, herunder Flag Officer Sea Traning
FOST i Plymouth England – Niels Juul og Absalon.
Michel skal bruge op til en time på sin gennemgang – med billeder.
Det er en sjældenhed, at vi får en sådan mulighed fra en Morsingbo til
at give aktuel input fra Søværnet.

Derefter foredraget blev det serveret stegt flæsk med persille sovs.

Glyngøre Ældresenter.

Der var 12 personer fra Glyngøre Ældresenter til kaffe og kage i Marinestuen torsdag den 23-3-2017 kl. 14,00 Charlotte H Schou havde bagt to store lagkager, Svend fortalte lidt om foreningen kl 15,30 blev di afhentet i deres nyerhvervet bus.

Generalforsamlingen den 12-2-2017

Bestyrelsen 2017

Formand Svend Erik Poulsen - Næstformand Carl Eiler Carlsen - Kasser Carsten Kildahl - Bent Ole Kristensen - Villy Roland Johansen

Suppleanter til Bestyrelsen

Gert R Jepsen- Erik Jarl Jensen

Revisore

Carlo Kristensen - Erik Jarl jensen

Revisor suppleant

Leif Larsen

Flagbærer

Kjeld Høgh Jørgensen - Arne Larsen

Efter Generalforsamlingen var der spisning som bestod af sild og smørrebrød hvor også Vennerforeningen deltog.

.____________________________________________________________________________________

.

Nytårskuren den 14-1-2017 kl.19,00 deltog der 25 personer til en festelig dag med mad fra Glyngøre Hallen.

Menyen bestod af

Forret

Fersk røget laks på salatbund gratineret med rejer,aspars, ærter samt æg.Med derssing og brød.

Buffet.

Rosastegt kalvefilet. pestomarineret kyllingebryst. Smørvendte petitkartofler med persille. Med diverse tilbehør.

Dessert

Irsk kaffe eller kaffe og cognac/likør.

Efter spisning holdt Gert tale til damerne.

45 år i Grønland

Hvad er det der får en normal begavet dansker til Grønland – og blive der i 45 år

Foredrag med Helge Tang

den 4 november 2016

Helge Tang gjorde tjeneste på Inspektionsskibet Fylla i 1970. Helge bor nu på Grøndland.

Vi oplevede en oplagt Helge fortælle om Grønland og om sit liv. Vi så billeder af en storslået natur med fænomener som nordlys, der for området er et normal syn. Vi hørte om Helges op- og nedture. Lige nu er han på toppen. Der er ingen tvivl om, at Helges liv har været spændende. Vi mærkede også en kærlighed for Grønland hvor han da også agter at bo, selv om han er i gang med at sælge ud af sine aktiviteter. Han har dog stadig et dejligt hus i Glyngøre, så mon ikke vi i fremtiden vil se Helge lidt oftere.

Lørdag den 29-10-2016 var der Fregatskydning for medlemmerne af Glyngøre Marineforening. Skydningen blev afholdt på Roslev skole hver der deltog 14 personer, der måtte 174 skud til  inden Harry Joel kunne kåres som årets Fregatkaptajn. Efter skydningen var der fregatfrokost i Marinestuen hvor der deltog 20 personer.

Ulkeaften

Tilslutningen var god til Ulkeaften.

Der mødte 25 personer op til en hyggelig aften, med guleærterme tilbehør. Efter spisning var den  underholdt med forskelligere historier fra det virkelig liv. Festen sluttede officielt ved 24 tiden.

.

13 medlemmer af Sundsøre Lystbådehavn var på besøg i Marinestuen den 11-9-2016. Der blev severet kaffe, og fortalt lidt om MarineforeningenS aktiviteter i Glyngøre.

Sensommerudflugt 2016

Lørdag den 3 september 2016 gik turen til Sea War Museum Jutland, og mindeparken for Jyllandsslaget i 1916. Morsø og Glyngøre Marineforening tog turen til Thyborøn til Museum og Mindepark, der blev spist frokost i tømmerværkstedet.

Derefter kørte vi til Lemvig Marineforening hvor der blev serveret kaffe og Formanden fortalte om foreningen. Vi var hjemme i Glyngøre kl.ca.16.30 hvor der blev afsluttet i Mariner tuen.

.

De 28-8-2016 var Håndværkerkoret på besøg i Marinestuen til en hyggelig sammenvær .De blev budt velkommen af Korets og Marineforeningens formand.Glyngøre Marineforeningens formand fortalte kort og Marineforeningen.

Efter en lille genstand gav koret en prøve på deres kunden.